הוזלת ביטוח חיים על ידי משיכת כספי ביטוח ללא מס

הוזלת ביטוח חיים על ידי משיכת כספי ביטוח ללא מס

החסכונות הפנסיוניים נועדו להבטיח למבוטחים יציבות כלכלית גם במצבים בהם לא תהיה להם יכולת לפרנס את עצמם. וזאת לעת זקנה, במקרים של נכות או מוות. מוצרים פנסיוניים שונים מוצעים ללקוחות וזאת כדי לאפשר לכל לקוח לרכוש את הפוליסה המתאימה וההולמת בהתאם לתנאי החיים שלו ולפי המצב הכלכלי הנתון. גם בישראל קיימת מודעות רבה לעניין זה ומספר חברות ביטוח וסוכנים רבים מציעים את מרכולתם ללקוחות.

אינטרס אישי וחברתי

מלבד לאינטרס האישי שיש לכל פרט במדינה יש גם למדינה אינטרס כלכלי לכך שכל פרט יהיה מבוטח בביטוח פנסיה הולם. וזאת כדי לדאוג לחברה יציבה ובעלת יכולות כלכליות כך שבמהלך השנים לא יפלו התושבים כעול על המדינה, ולה לא תהיה היכולת לכלכל ולספק לקשישים או לנכים את הצרכים שלהם. היות שכך נוקטת המדינה בפעולות שונות שנועדו לעודד את הפרט לרכוש מוצרי ביטוח פנסיוני. הטבות אלו מעודדות את התושבים במדינה לרכוש מוצרים פנסיוניים ולהקציב מידי חודש סכומי כסף עבור מטרה חשובה זו. בצורה כזו הם מבטיחים לעצמם זקנה יציבה מבחינה כלכלית והכנסה חודשית קבועה גם במצבים של נכות ואי יכולת לעבוד.

הטבות מס לחסכונות פנסיוניים

כדי לעשות את החיסכון הפנסיוני למשתלם וכדאי מקבלת המדינה החלטות שונות שנועדו לבוא לקראת התושבים ולאפשר להם לחסוך לימי הפנסיה שלהם בצורה משתלמת וכדאית. מסיבה זו מציעה המדינה הטבות מס עבור החסכונות הפנסיוניים לעצמאיים ולשכירים שחוסכים עד תקרה מסוימת. הטבות אלו מתעדכנות מפעם לפעם בהתאם לתנודות בתחום. ההטבות הללו הופכות את החיסכון למשתלם ביותר ומאפשרות לתושבים לחסוך סכומי כסף משמעותיים ולקבל אותם בבוא היום בלי לשלם בגין סכומים אלו מיסים כלל. זו הטבה בעלת משמעות רבה שאכן מעודדת את התושבים לבטח את עצמם במוצרים פנסיוניים שונים בהתאם לנתונים האישיים ולמצב הכלכלי.

משיכה מוקדמת של כספי החיסכון

היות והאינטרס של המדינה הוא לדאוג ליציבות כלכלית בעת זקנה, או במקרים של אובדן כושר עבודה ומצב של נכות, הטבות המס תהיינה רלוונטיות רק למקרים אלו בהם המבוטח מושך את סכומי הכסף אותם צבר במועדים אלו. ואילו במקרה בו המבוטח החליט למשוך את כספי החסכונות שלו לפני הזמן הזה הוא לא ייהנה מהטבות מס. מה שאומר שבמקרה ואדם מעוניין למשוך את כספי החסכונות שלו בטרם הגיע לגיל פרישה וללא סיבה של אבדן כושר עבודה, הוא ייאלץ להיפרד מחלק משמועתי מסך כספי החיסכון שלו – כשלושים וחמישה אחוזים מסך החיסכון הפנסיוני יופרש לטובת מס הכנסה. עובדה זו הופכת את משיכת כספי החיסכון ללא כדאית מכל כיוון שלא תסתכלו עליו. זה נתח נכבד מסך החסכונות ולכן החוסך הקלאסי לא יבצע פעולה כזו שגורמת לו להפסד כספי בעל משמעות רבה. עובדה זו אכן מסייעת לאינטרס של המדינה – לגרום לאנשים לשמור את סכומי הכסף הללו לימי הפרישה או למצבים של נכות בהם הם לא יוכלו לפרנס את עצמם.

מקרים חריגים

אם כי יש מקרים יוצאי דופן בהם תהיה אפשרות לפדות את כספי הביטוח בלי לשלם אחוז כה משמעותי של כסף עבור מסים. להלן תוכלו לקרוא על מקרים שונים בהם ניתן למשוך את כספי החיסכון בלי לשלם מס. מדובר על מקרים חריגים שהם יוכל המבוטח למשוך את כספי החסכונות הפנסיוניים אותם צבר במהלך השנים למטרת שימוש מידי.

מקרה 1 – הוצאות רפואיות נחוצות

במקרה בו מבוטח נתקל בצורך להוציא סכומי כסף גבוהים בסכום של למעלה ממחצית ההכנסה החודשית של המבוטח, עבור צרכי רפואה דחופים, ואין לו יכולת לממן את ההוצאות הללו, יוכל המבוטח לפנות לחברת הביטוח ולבקש פדיון מיוחד. במקרה והפדיון יאושר לו הוא יוכל לקבל לידיו את כספו בלי לשלם בגין כך מס. סכומי כסף אלו יוכלו לכסות או לסייע במימון צרכי הרפואה של המבוטח.

מקרה 2 – הכנסות נמוכות למשק הבית

במקרים בהם משפחה מתקשה לפרנס את עצמה ולהכניס כספים שיכסו את הוצאות המחייה השוטפת, תהיה המדינה מעוניינת לסייע למשפחה ולאפשר לה להתקיים בכבוד מכספי החסכונות. כמובן שמצב המשפחה ייבחן לעומק על פי פרמטרים שונים ותתקבל החלטה על מצבה הכלכלי. במידה והיא אכן לא מגיעה להכנסה מינימלית הנדרשת בהתאם למספר בני המשפחה והצרכים המינימליים שלהם, תאפשר המדינה למשוך את הכסף בלי לשם מס. המבוטח יקבל את הכסף כגמלה חודשית קבועה המשלימה את הכנסה החודשית הקיימת שלו למינימום הנדרש לצרכי המחיה הקבועים. משפחה כזו תהיה במעקב ומצבה הכלכלי ייבחן לאורך התקופה על מנת להפסיק את קבלת הגמלה כאשר המשפחה תצליח להתפרנס ללא עזרה קבועה זו. מענה זה ניתן למשפחה כדי לסייע לה ולאפשר לה להתקיים בחודשים קשים אלו בלי להזדקק לעזרה מורכבת יותר.

מקרה 3 – נכות זמנית

עובדים מוצאים את עצמם לא פעם מול מצב בו הם מתמודדים עם נבצרות זמנית. במקרה שארע אירוע ביטוחי ובגין כך אין העובד יכול לעבוד, והוא מוגדר כנכה הוא יוכל לבקש למשוך כספים בלי לשלם מס בגינם. כמובן שמצב המבוטח יוגדר על פי התנאים הנדרשים כך שהוא יקבל את האפשרות למשוך את סכום הכסף הרצוי רק במידה והוא אכן זכאי לכך. במקרה זה כמו במקרים שלעיל יסייע הכסף למבוטח לצלוח תקופה קשה בחייו ולקבל את הכסף בלי לשלם עליו מס וזאת כדי לממן עלויות מחיה הכרחיות.

מהי הפעולה הכדאית? האם יש לכם אפשרות למשוך את הכסף בלי לשלם מס? האם אתם מוגדרים בקריטריונים וקיים צורך של ממש למשיכת הפדיון? אנשי מקצוע מיומנים בתחום יבחנו את המצב ויכוונו אתכם לקבלת ההחלטה הנכונה לכם.

מתעניינים בתכנון פרישהביטוח בריאות וסיעודחסכון פנסיוניביטוח חיים ואובדן כושר עבודהשירותים פיננסיים - ניהול הון פנוי?

לשאלות נוספות, השאר פרטים או התקשר אלינו למספר 072-3939333

יניב לוי, 
מתכנן פרישה ופיננסי CFP
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח

יצירת קשר

שם מלא

מספר טלפון

דוא"ל

הודעה

שלח