טיפים להשוואת ביטוח חיים

טיפים להשוואת ביטוח חיים

כמה כסף אתם משלמים מידי חודש בחודשו עבור הביטוחים השונים? אז גם אם לא שמתם לב לכך הגיע הזמן לבדוק את העניין. אתם עלולים לגלות שאתם נפרדים בכל חודש מסכום לא מבוטל של כסף! אבל הבשורה המעודדת היא שיש דרך לחסוך בעלויות אלו! כן, ניתן למצוא אי אילו שיטות וטיפים שיעזרו לכם לחסוך את עלויות הביטוח. בואו לקרוא במאמר הבא על הדרך שלכם לחסוך בעלויות ביטוח החיים שלכם. אם תצליחו ליישם את הטיפים הללו תוכלו לחסוך סכומים ברמה קבועה, אמנם לעיתים מדובר על סכומים קטנים. אבל כולנו יודעים ששקל לשקל מצטרף וחסכון קטן קבוע הוא חסכון שמצטבר בסופו של עניין לסכום משמעותי.

התהייה ואי הבנה בתחום

יש לדעת כי עבור רבים מאתנו תחום הביטוח הנו תחום רחוק ואף מנותק מחיי היום יום. לא כל אחד מבין את המונחים הקשורים לתחום ולא כל אחד מבין את המשמעות של המושגים השונים. אך מנגד כל אחד חייב להיות מבוטח בביטוח כלשהו וכולנו משלמים על כך סכומים בלתי מבוטלים של כסף. בגלל חוסר ההבנה בעניין עלולות חברות הביטוח או הסוכנים לגבות סכומים גבוהים מידי או למכור מוצר שלא לגמרי עונה על הדרישות ועל הנתונים האישיים. מה שאומר שהלקוח עלול לרכוש מוצר לא מתאים ולשלם יותר מידי כסף. זו הסיבה שלא כדאי להנציח את הבורות בתחום ולהשלים עם זה. כדאי ושווה לעיין מעט, לחקור וללמוד עליו כדי לפעול בתבונה ולעשות את מכלול הפעולות בעניין בחוכמה ובתבונה.

ביטוח בריאות – על כל צרה שלא תבוא

ביטוח בריאות הוא מוצר וותיק בתחום הביטוח בעולם כולו וגם בישראל. גם אם לא נקטתם פעולה מיוחדת אתם ככל הנראה מבוטחים. קופות החולים בארץ מציעות ללקוחות שירותי בריאות נוספים המכונים בשם שב"ן, שירותי בריאות אלו כוללים מגוון טיפולים, תרופות ובדיקות על פי המוגדר במשרד הבריאות ובקופה אליה אתם משתייכים. מבוטחים רבים מגלים בעת הצורך כי יש להם כיסוי בעל משמעות רבה לצרכים הרפואיים שנוצרים במהלך החיים. אם כי ביטוח זה כולל אי אילו סעיפים אבל עלול שלא לכלול צרכים נחוצים ומצילי חיים כאשר מתמודדים עם מחלות קשות.

לעומת ביטוחים נפוצים אלו ניתן לציין את הביטוחים הפרטיים שמציעים ביטוח בריאות פרטי שיכלול אירועים בריאותיים וכיסוי עבור ההוצאות הנצרכות במקרים אלו. במקרים רבים מעסיקים מצרפים את העובדים לביטוחים אלו ומציעים לעובד גם את האפשרות להרחיב את הביטוח למקרים מורכבים ויקרים יותר, וכן לצרף את בני המשפחה. כמובן שכל התוספות הללו כרוכות בתשלום מצד העובד.

אמנם יש חשיבות רבה ברכישות ביטוח בריאות פרטי, אך יחד עם זאת לא פעם לקוחות מגלים מאוחר מידי כי הם משלמים תשלום כפול ללא כל צורך או תועלת, וזאת במקרים בהם הביטוח המשלים בקופת החולים כולל מרכיבים שונים עליהם הוא משלם בנוסף תחת הכותרת ביטוח פרטי. מסיבה זו חשוב לבדוק מה כולל כל ביטוח ואיזה ביטוח עשוי בעצם להתגלות כמיותר וחסר תועלת. התשלום עבור ביטוח זה הוא בעצם כסף שאתם משלמים ללא כל תועלת.

ביטוח חיים – מקרה מוות

רבים מאתנו מוצאים את עצמם טרודים בשאלת הקיום של המשפחה לאחר המוות. ביטוח חיים למקרים של מוות נועד לענות על השאלה הזו ולספק לבני המשפחה סכום כספי שיינתן באופן חד פעמי, או במקרים אחרים כגמלה חודשית קבועה. וזאת במטרה להבטיח את היציבות הכלכלית של המשפחה ולאפשר לה לחיות ברווחה כלכלית למרות מותו של המבוטח. בגין העובדה שהסיכוי למוות הולך ועולה במהלך השנים גם העלות של הביטוח תלך ותתייקר במהלך השנים.

עוד יש לציין כי חברות הביטוח משקיעות מאמצים בשיווק פוליסות ביטוח. חברות אלו מציעות הטבות מיוחדות למצטרפים חדשים, מה שאומר שעלויות הביטוח תהיינה זולות יותר בשנים הראשונות ואילו עם תום תקופה זו עלויות הפרמיה תעלינה משמעותית. בשלב זה לא תמיד יוכל הלקוח להחליף את חברת הביטוח שלו בגין סיבות שונות. לא פעם פיתחו לקוחות תופעות בריאותיות שונות ובגין כך חברות ביטוח אחרות שמציעות ביטוחים זולים יותר לא מעוניינות למכור להם פוליסה או שמחיר הפוליסה יהיה יקר יותר בגין מצבם הבריאותי.

עובדות אלו מסבירות כי בעת רכישת פוליסות ביטוח חיים למקרה מוות אמנם ניתן לבחון הנחות ואולי אף ליהנות מהן. אך לא פעם הנחות אלו מתבררות בסופו של עניין ליקרות מאוד בגין העבודה שלאחר תקופת ההנחה המחיר יזנק מעלה. מה שאומר שחברה שלא הציעה לכם הנחה מפתה מציעה לכם כן פוליסת ביטוח זהה במחיר מוזל יותר לאורך שנים! בחינת העלויות תכלול הסתכלות רחבה יותר לאורך שנים ארוכות כדי לקבל את ההחלטה הנכונה והזולה יותר.

כיסוי ביטוחי בקרן הפנסיה

כל קרן פנסיה מקיפה כוללת שלושה מרכיבים – פנסיית נכות, פנסיית שארים ופנסיית זקנה.

בחלק זה נדון בעניין פנסיית נכות. תשלום זה ישולם למבוטח במקרים בהם איבד את כושר העבודה. במקרה כזה יגיש העובד תביעה לחברת הביטוח ואם הכול יזרום למישרין הוא יקבל גמלה בגין מקרה של נכות. אבל המציאות מוכיחה כי לא פעם יש כפילויות שגוררות תשלומים מיותרים וזה נכון גם לתחום זה. כאשר עובד מבוטח בביטוח כפול למקרים של אבדן כושר עבודה קרן הפנסיה תהיה מנועה משלם למבוטח את הפיצוי במלואו. אולי אינכם מודעים לכך אבל יתכן וגם אתם בדומה לעובדים רבים מבוטחים בביטוח כפול ומיותר. לעיתים קרן הפנסיה כוללת ביטוח נכות ואילו המעביד מבטח אתכם בביטוח נוסף.

יש אפשרות לחסוך בעלויות הביטוח! ניתן לבדוק ולעיין, ללמוד את התחום ולהתייעץ עם מומחים ולהפסיק לשלם סכומים מיותרים עבור הביטוחים השונים!

מתעניינים בתכנון פרישהביטוח בריאות וסיעודחסכון פנסיוניביטוח חיים ואובדן כושר עבודהשירותים פיננסיים - ניהול הון פנוי?

לשאלות נוספות, השאר פרטים או התקשר אלינו למספר 072-3939333

יניב לוי, 
מתכנן פרישה ופיננסי CFP
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח

יצירת קשר

שם מלא

מספר טלפון

דוא"ל

הודעה

שלח