המלצות לתכנון ביטוח בריאות

המלצות לתכנון ביטוח בריאות

המלצות לתכנון ביטוח בריאות

לא מעט ישראלים דואגים לרכוש פוליסת ביטוח בריאות. אמנם, גם קופות החולים משתתפות בהוצאות, אולם אין זה די. מי שרוצה לדאוג לבריאותו בעתיד, שכן לעולם אין לדעת מה צופן יום, בעבורו ביטוח בריאות הוא לא פחות מהכרח. אין על המבוטחים להפריש סכומים גדולים מידי חודש לטובת הפוליסה, מדובר בעלויות סבירות בהחלט, אולם התמורה לא תסולא בפז. הוצאות רפואיות עלולות להסתכם בסכומי כסף גבוהים במיוחד, אולם הביטוח מיועד לכסות אותן.

מדוע זה כה חשוב?

אמנם ישראל נחשבת לאחת המדינות המובילות בתחום הרפואה, אולם לא תמיד הקופות מספקות את המענה האופטימאלי, וגם מערכת הבריאות היא בעלת חוקים משלה. באמצעות רכישת פוליסת ביטוח, תוכלו לקבל את הטיפול הרפואי בהקדם האפשרי, מבלי להמתין חודשים רבים, ובנוסף, לא פחות חשוב, לא תצטרכו להיות תלויים בחסדיהן של קופות החולים או משרד הבריאות.

רפואה ציבורית לא תמיד מספקת את הסחורה

הרפואה הציבורית בארץ, מאופיינת גם בהליכים בירוקרטיים, ומתפקידן של קופות החולים לחסוך כמה שיותר כסף. אמנם בריאות המטופלים היא ערך עליון, אך לא כך זה תמיד מתבטא במציאות. והיה ואתם תדרשו לניתוח דחוף או השתלת איברים ורכשתם ביטוח בריאות, יש מי שידאג לכם. זאת ועוד, כל מי שביטח את עצמו, ניתנת לו הזכות לבחור את הרופא שיטפל בו, וישנם יתרונות נוספים. את עלות האשפוז במוסד הרפואי תממן חברת הביטוח, ומדובר בסכומים נכבדים ביותר.

סוגי ביטוחי בריאות

גם כאן, קיימים כמה מסלולי ביטוח בריאות, ועל כל אחד לבחור מה מתאים לו. התוכנית הבסיסית ביותר מקנה למבוטחים את האפשרות לעבור הליך ניתוחי הן בארץ והן במדינות אחרות, היא מכסה עלויות של מספר רב של תרופות אשר אינן כלולות בסל הבריאות, לעיתים אלה עלולות לעלות הון תועפות. כמו כן, חברת הביטוח תכסה ניתוחי השתלות. וכמובן, ניתן לבחור בפוליסת ביטוח מקיפה יותר.

המענה של קופות החולים

קופות החולים מציעות למבוטחים מענה שונה במהותו בהשוואה למה שכלול בפוליסת ביטוח בריאות פרטית. פוליסה זו מכסה את הוצאותיהם של מטופלים אשר חלו במחלות קשות, וגם מבוטחים שעם השנים הפכו להיות סיעודיים, וכולנו מודעים לקשיים המוערמים על אוכלוסייה זו. כאשר פונים לסוכנות הביטוח, יש להתייעץ עם הסוכן, על פי נתוניכם, הוא יבחר את הפוליסה האולטימטיבית בעבורכם.

מתי עוברים לחברת ביטוח אחרת?

תמיד ניתנת האפשרות לעבור מחברת ביטוח אחת לאחרת, במיוחד כשהיא מציעה לכם יותר. כמו כן, בחברת הביטוח שבחרתם מלכתחילה, יעדכנו אתכם מידי פעם בכל הנוגע לשינויים. בדקו עם עצמכם האם באמת יש לכם סיבה לעדכן את הפוליסה, לעיתים עדכון זה יפעל לטובתכם, אך קיימת גם אפשרות הפוכה.

עד כמה הפוליסה מקיפה?

לא מעט אנשים חותמים על הפוליסה מבלי לרדת לפרטים הקטנים. כך לעולם לא יוכלו לדעת באמת מה היא כוללת. בהחלט מומלץ להתעניין בנושא כה חשוב, בכדי לא להיות מופתעים לרעה ברגע האמת. בדקו כיצד מוגדרות בפוליסה הזכויות המגיעות לכם, מהי מידת ההתחייבות של סוכנות הביטוח, מהו סכום הפיצויים אותו תוכלו לקבל, ופרטים חשובים נוספים.

הפוליסות מנוסחות ע"י משפטנים, ואלה דואגים בראש ובראשונה לאינטרסים של הגורם המבטח. כמו כן, יש לבדוק האם אתם זכאים לקבל פיצוי כספי ומי יכול לקבלו במקומכם, ולאיזה טווח זמן רכשתם את הפוליסה. כל אלה הינם פרמטרים משמעותיים, שיסייעו לכם לבחור את הפוליסה הטובה והמשתלמת ביותר.

כיצד מממשים את פוליסת הבריאות?

כולנו מקווים שלא נגיע ליום הזה, אולם העתיד איננו צפוי, והנה הגיע לו הזמן לממש את הפוליסה. במקרים הללו יש לפנות ישירות לחברת הביטוח בה אתם מבוטחים. לאחר מכן, יש לתבוע את החברה לקיים את הבטחותיה.

האם הפוליסה שרכשתם אכן עונה על צרכיכם?

אין בוחרים כך סתם ביטוח בריאות, ולמרות שהסוכנים ימהרו להמליץ לכם על תוכניות מקיפות, אין המלצותיהם תקפות לכל אחד. רכישת הפוליסה תלויה גם במצבכם הבריאותי הנוכחי ובמסגרת המשפחתית. כמו כן, סוכן הביטוח חייב לדאוג לבריאותכם גם לטווחי זמן ארוכים.

שקט נפשי

ביטוח בריאות מבטיח שקט נפשי לכל בני המשפחה, ביודעם כי בשעת הצורך יקבלו את הטיפול הרפואי האיכותי ביותר ותוך זמן קצר. אף אחד לא יכול להבטיח לנו בריאות שלמה ואריכות חיים. לעיתים בעיות רפואיות צצות בהפתעה גמורה, מה שגורם לנו ללא מעט מתח ודאגות. לכן כה חשוב להיות מכוסים ולא לדאוג ליום המחר, בהנחה שאם תחלו בעתיד תהיו זכאים לקבל שירותים רפואיים שאף קופת חולים לא תציע לכם.

רמת הטיפולים

הטיפולים הרפואיים הניתנים למבוטחים הם מן הטובים שיש, כולל האפשרות לבחור בעצמכם את הרופא, גם בארץ וגם בחו"ל. כמו כן, כל מבוטח יוכל לפנות לשני רופאים, שכן לעיתים רבות חוות דעת אחת איננה מספקת.

במסגרת הביטוח הרפואי הציבורי, לא תמיד תקבלו את תוצאות הבדיקות בהקדם האפשרי, הרי המערכת עמוסה. לעומת זאת, והיה ורכשתם פוליסת ביטוח בריאות, אין צורך להמתין בתור עד שמישהו יועיל לטפל בכם, וכמובן במקרים בהם תחלו במחלה קשה, אשר בעקבותיה גם לא תוכלו לעבוד, תהיו זכאים לקבל פיצויים נאים.

חליתם במחלה קשה?

אנו מאחלים לכם רק בריאות לאורך ימים. אך לעיתים החיים אינם מתנהלים כפי שתכננו, ואנו עלולים לחלות במחלות קשות. לרוב הטיפול במקרים הללו עולה לא מעט כסף, במיוחד אם אנו רוצים טיפול איכותי. אז מה ניתן לעשות? כמובן, רצוי לרכוש ביטוח בריאות לטווח הרחוק אשר יכסה אתכם בכל מצב. אם תרכשו פוליסת ביטוח, מצבכם הכספי כלל לא יהיה רלוונטי. אתם תזכו לקבל את הטיפול הטוב, המקצועי והאמין ביותר, הניתן ע"י רופאים מומחים בתחומם.

מתעניינים בתכנון פרישהביטוח בריאות וסיעודחסכון פנסיוניביטוח חיים ואובדן כושר עבודהשירותים פיננסיים - ניהול הון פנוי?

לשאלות נוספות, השאר פרטים או התקשר אלינו למספר 072-3939333

יניב לוי, 
מתכנן פרישה ופיננסי CFP
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח

יצירת קשר

שם מלא

מספר טלפון

דוא"ל

הודעה

שלח