מה זה מסלקה פנסיונית?

לקבלת דוח מסלקה פנסיונית ללא עלות ובדיקת התיק הביטוחי השאר פרטיך ונחזור אליך עוד היום!


מה זה מסלקה פנסיונית?

אולי יש כספים על שמך שאינך מודע אליהם? מחפש קופות גמל אבודות שלך?
להפקת דוח מסלקה ללא עלות וניתוח תוצאות הדוח על ידי סוכן מורשה מומחה, השאר מספר טלפון ותן לנו 24 שעות לחזור אליך.

האם אי פעם שמעתם על צמד המילים – מסלקה פנסיונית? מעוניינים לדעת מה זה אומר ומהן ההשלכות והיתרונות? ובכן הגעתם למקום הנכון! כאן נספק לכם הסברים מפורטים ולאחר קריאת המאמר, תהיו בקיאים היטב בנושא. המסלקה הפנסיונית הינה מערכת מתקדמת אשר כל מטרתה היא ליצור נגישות למידע בכל הקשור לקופות גמל ופנסיה. זוהי תשתית טכנולוגית להנגשה של מידע וביצוע פעולות במוצרי פנסיה וגמל.

הגדרת מסלקה פנסיונית

מסלקה פנסיונית היא יוזמה של משרד האוצר, זוהי סוג של מערכת המספקת מידע, והיא גם מאפשרת ליוצאים לגמלאות, לבצע פעולות שונות. כך כל אדם יוכל לשאוב אינפורמציה הנוגעת לחסכונותיו הפנסיוניים, ולאפשר לו בקלות להתנהל כספית בצורה פשוטה וקלה. בעזרת מסלקה זו, ניתן לחסוך בעלויות, וככלל, השיטה מייעלת את המערכת.

למי פונים?

רצוי מאוד לפנות לחברת ביטוח מובילה, המעסיקה יועצים פנסיוניים בעלי ניסיון רב בתחום. תפקידם הוא לבדוק האם יש לכם קופות גמל, פוליסות ביטוח שונות כמו ביטוח מנהלים ועוד. אחרי התהליך הנ"ל, ניתן יהיה באמצעות המסלקה לקבל את כל המידע הנדרש, ואותם גורמים מקצועיים אליהם פניתם, יוכלו בזכות המערכת המתקדמת, לבצע פעולות שונות למענכם.

לאחר כמה חודשים, יופקדו כל הכספים, ועל מנת למקסם רווחים ולהתנהל כנדרש, ניתן להעביר אותם בין קופות גמל, חסכונות פנסיוניים, פוליסות ביטוח ועוד. הכל נעשה בצורה מושכלת ומחושבת מראש. לבסוף ובשלבים מאוחרים יותר, יגיע הזמן בו המעסיק יפקיד לטובת העובד את תשלום הפנסיה, אשר על מנת לקבלו הפנסיונר עמל במשך שנים רבות.

אין שום סיכונים

המידע הנמצא במסלקה הפנסיונית הינו סמוי ואיננו גלוי לעיני כל. משרד האוצר דאג למערכת מאובטחת באופן מקסימלי, וכל כמה ימים המידע נמחק. למסלקה אין שום הרשאה לשמור את המידע במערכת, עניין זה מנוגד לחוק שנקבע.

קבלת מידע מהמסלקה

בהחלט לא כל אחד יכול להיות חשוף למידע, אלא רק בעלי מקצוע להם יש רישיון. אולם, בשלבים מאוחרים יותר, גם הלקוח עצמו יוכל להיכנס למערכת ולצבור מידע. בנוסף, מסלקה זו מאפשרת לכל אדם לפנות לגורמים רלוונטיים, כמו סוכני ביטוח או יועצי השקעות, ודרכם לקבל את כל האינפורמציה הנדרשת. בסופו של דבר, גורמים אלה יוכלו לקבל את כל המידע החיוני הנדרש, ובנוסף, הם יוכלו לבצע באמצעות המערכת פעולות שונות.

האם השירות כרוך בעלויות כספיות?

בהחלט כן. כל פעולה שנעשית כרוכה בעלויות כספיות, ובהתאם לפעולה נקבע מחירה. האינפורמציה המועברת למסלקה, מתבצעת על ידי אנשי מקצוע, אולם אין זה מתפקיד המערכת לבדוק אותה.

מסלקה וייעוץ

אין זה מתפקידה של המערכת להעניק לכם ייעוץ כלשהו, לשם כך יש לפנות לחברות הביטוח, אלה בקיאות היטב בנושא, וסוכני הביטוח המועסקים בה, הם שיוכלו לספק לכם המלצות. בתחילה כל הפרטים יהיו גלויים רק לגורמים אליהם פניתם, אולם מאוחר יותר, לאחר שנה, כל מי שחסך כסף לפנסיה יוכל לבדוק דרך המערכת את הנתונים הנוגעים לחסכונות.

מערכת מאתרת נתונים

מתפקידה של המערכת לא לחשוף את המידע אודות אנשים העושים בה שימוש, הפרטיות חשובה מאין כמותה. מכיוון שהמערכת כה מאובטחת, היא גם מאמתת נתונים, והיא עושה זאת בכמה דרכים שונות: יש לבדוק ולאמת פרטים חסויים באמצעות רשות האוכלוסין, לבדוק ולאמת פרטים הנוגעים לכרטיס האשראי, והמסלקה יכולה גם לזהות אנשים בעזרת תעודות זהות.

אפשרות לחסוך כסף רב

לאנשים רבים חסכונות בבנקים שונים, והם כלל אינם מודעים לכך. הבנקים כמובן מעדיפים גם לא ליידע. כיום אין לכך משמעות. ממש לשם מטרה זו הקימו את המסלקה הפנסיונית, על מנת שכל המידע אודות חסכונות, כספים שנצברו, פנסיה וקופות גמל, וכמו כן מידע על כספים שכלל לא הייתם מודעים לקיומם. המערכת מכסה בצורה אופטימאלית נושא זה, וכך גם ניתן למשוך את הכסף האבוד ולעשות בו שימוש לכל מטרה.

הדרך הטובה ביותר לטפל בכספים שלכם

רוב הצעירים כלל אינם חושבים על העתיד הפיננסי שלהם, הם עסוקים בהנאות החיים, לא תמיד דואגים ליום סגריר, ותקופת קבלת הפנסיה, בהחלט יכולה להיות סגרירית. לכן יש לתכנן את הנושא מראש ולא לעת זקנה, כך אפשר להבטיח עתיד טוב בעת הפרישה לגמלאות. כמובן, לא מעטים אינם מבינים ומודעים לחשיבות נושא זה, ולכן כבר לקראת סוף שנות ה-20 או תחילת שנות ה-30, יש לבחור אסטרטגיות לטווח הארוך, ואת זאת עושים באמצעות מומחים.

יתרונות בולטים

למסלקה הפנסיונית לא מעט יתרונות שאי אפשר להתעלם מהם. היא היחידה שתחשוף בפניכם היכן נמצאים הכספים שלכם, ובאיזה סכום מדובר. בנוסף, היא מאפשרת לאנשי מקצוע בעלי רישיון, לבדוק את מצבנו הפיננסי ואת הנכסים השייכים לנו, כך תהליך הייעוץ הינו יעיל יותר. מכיוון שהמערכת הינה כה יעילה, היא גם תסייע לאנשים שחסכו כספים, לצבור כסף רב יותר כאשר כל השיטות לשם כך קלות להבנה ונגישות. המטרה היא שכל פנסיונר בסופו של דבר, יחיה את חייו בנוחות ובכבוד.

סכום ההפרשה לפנסיה

אם במהלך השנים דאגתם להפריש סכומים מכובדים לטובת הפנסיה, כך בהתאמה תקבלו גם סכום נכבד בעת צאתכם לגמלאות. כל שכיר מעביר מידי חודש כספים לחסכונו הפנסיוני. ניתן לעשות באמצעות חברות ביטוח, קרנות פנסיה וגמל. כמובן, גם מתפקידו של המעסיק להפחית חלק מהשכר החודשי ולהפרישו לטובת הפנסיה. בסופו של דבר, מערכת חדשנית ויעילה זו, היא בעלת השלכות פיננסיות משמעותיות לכל מי שבוחר לעשות בה שימוש.

לסיכום

כעת כשאתם יודעים מהי בדיוק מסלקה פנסיונית, תוכלו לנצל אותה לטובתכם, ולהפיק ממנה את המרב. משרד האוצר החליט לעשות צעד נכון ולהשקיע משאבים, לטובת אזרחי ישראל. חסל סדר עמימות.

מתעניינים בתכנון פרישהביטוח בריאות וסיעודחסכון פנסיוניביטוח חיים ואובדן כושר עבודהשירותים פיננסיים - ניהול הון פנוי?

לשאלות נוספות, השאר פרטים או התקשר אלינו למספר 072-3939333

יניב לוי, 
מתכנן פרישה ופיננסי CFP
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח

יצירת קשר

שם מלא

מספר טלפון

דוא"ל

הודעה

שלח