ביטוח חיים זול

ביטוח חיים זול

החיים מזמנים לנו לא מעט סכנות. לא משנה כמה נשמור על עצמנו, לא משנה כמה נעשה בשביל שנישאר בריאים ובשביל שלא ניפגע, אנו עלולים ביום מן הימים חלילה ללכת לעולמינו מוקדם מן הצפוי, להגיע למצב של נכות או כל בעיה אחרת שלא תאפשר לנו לחיות ברמת חיים סבירה.

הכוונה היא לרמת חיים שהתרגלנו לחיות בה שנים רבות. ולא זו בלבד, אלא שאנו גם אמורים לדאוג למי שיישאר אחרינו במקרה של מוות, בעיקר בגיל צעיר בו יש ילדים קטנים שלא יכולים לפרנס את עצמם. חשוב לוודא שתהיה להם ולבן או בת הזוג את היכולת להמשיך ולחיות ברמת חיים סבירה, ובדיוק בשביל זה יש ביטוח חיים.

מהו ביטוח חיים?

ביטוח חיים הוא ביטוח שנועד להגן עלינו מפני האפשרות שלא נוכל להתפרנס או מפני האפשרות שהילדים שלנו ובן או בת הזוג לא יוכלו גם הם לחיות חיים סבירים כפי שציינו. זהו ביטוח המקנה פיצוי במקרה של פגיעה בגופו של המבוטח בעיקר במקרה בו הוא הולך לעולמו. כל מי שדואג לילדיו צריך לעשות ביטוח כזה, ביטוח שיחזיק אותם עד שהם יגיעו לגיל בו הם יוכלו לדאוג לעצמם ובשנים הללו הם יחסו מכספי הפיצויים. המבוטח משלם פרמיה חודשית ובתמורה הוא או שאריו יקבלו פיצוי חד פעמי או כסף בצורה של קצבה.

סוגי ביטוח חיים

יש שלושה סוגים של ביטוח חיים וכל אחד עם מאפיינים שונים שצריך להכיר. הראשון הוא פוליסת ביטוח חיים ריסק, פוליסה שנוגעת רק למקרה של מוות. במקרה בו המבוטח הולך לעולמו מוקדם מ"המתוכנן" בן או בת הזוג שלו או הילדים או מי שהוא הגדיר בפוליסה יקבלו את הפיצוי מחברת הביטוח. אין מרכיבים נוספים לפוליסת הריסק והיא נוגעת רק למקרה של מוות ואין בה מרכיב של חיסכון. השני הוא פוליסת חיסכון. זו היא פוליסה שצוברת חיסכון ואין בה מרכיב של מוות, ובמהלך השנים סכום החיסכון הולך ותופח. גם במקרה כזה אם המבוטח הולך לעולמו אלו שהוא השאיר אחריו יקבלו סכום כסף. אך הם לא יקבלו סכום כסף חד פעמי, סכום שנקבע במקרה והוא הולך לעולמו אלא את מה שנחסך במהלך השנים על ידי המבוטח. השלישי הוא הפופולארי ביותר מבין סוגי הפוליסות של ביטוחי החיים. זהו ביטוח מעורב, ביטוח בו יש גם מרכיב של חיסכון, גם מרכיב של נכות וגם מרכיב של מוות. במקרה כזה אם המבוטח הולך לעולמו בני משפחתו מקבלים את הסכום שנקבע שהם יקבלו במקרה שהוא ימות ובנוסף, גם את סכום החיסכון שנצבר. גם אם המבוטח יהפוך לנכה הוא יקבל את מה שהצטבר בחיסכון שלו.

ביטוח חיים למשכנתא

ביטוח חיים הוא ביטוח שכל אחד (כמעט) יכול לעשות בשביל להבטיח מה יקרה במקרה של נכות או מוות. אך לעיתים יש חיוב בביטוח חיים וחיוב כזה הוא חיוב של ביטוח חיים למשכנתא. הבנקים מנסים למזער כמה שיותר את הסיכונים שלהם וכשהם נותנים הלוואה מסוג משכנתא הם דורשים בדרך כלל שני ביטוחים. האחד הוא ביטוח מבנה של הבית עליו נלקחה המשכנתא זאת בכדי להבטיח לעצמם שהלווה יוכל להמשיך לשלם להם בגלל שהוא קיבל פיצוי על הבית שנשרף או נפגע מרעידת אדמה או מכל דבר אחר וגם כי הם שותפים בינתיים בבעלות על הבית. בנוסף, הבנקים גם מבטחים את עצמם באמצעות ביטוח חיים של מי שלוקח את המשכנתא, כך שבמקרה בו הלקוח שלהם ילך לעולמו הם יקבלו את הכסף שלו מחברת הביטוח.

כפל ביטוחים

עוד מצב שיכול להיות כשיש ביטוח חיים והוא כפל ביטוחים. כפל ביטוחים כשמו כן הוא, אותם כיסויים אך עם תשלום כפול בשתי פוליסות שונות מה שאומר בשתי מילים – בזבוז כסף. הצורה הנפוצה של זה היא כשהמעסיק נותן לעובד שלו ביטוח מנהלים, שאין לו באמת קשר לניהול אלא הוא ביטוח חיים לכל דבר (הוא יכול להיות עם מרכיבים שונים) במקרה בו יש למבוטח גם ביטוח פרטי מטעם עצמו, חבל על הכסף שלו.

להוזיל את הביטוח

יש כיום כידוע לא מעט תחרות בעולם הביטוח. עוד ועוד חברות ועוד ועוד סוכנים וכמובן, פוליסות ביטוח שונות. ביטוח חיים זול משיגים רק אם עושים בדיקה כמו שצריך, בדיקה שמשווה בין ההצעות השונות ואחריה מתקבלות ההחלטות הנכונות. בנוסף, בשנים האחרונות יש עלייה בתוחלת החיים מכיוון שהרפואה הולכת ומתקדמת ולמחלות שונות יש תרופות מאריכות חיים, והעלייה בתוחלת החיים הביאה עימה ירידה בתעריפים. כדאי מאוד לבדוק האם מגיעה הטבה כלשהיא, האם ניתן לעשות פוליסת ביטוח חיים ולשלם מידי חודש פחות כסף וכך לאורך זמן לחסוך לא מעט כסף. חשוב להבין, זהו ביטוח שמשלמים עליו כל החיים (אם רוצים להמשיך אותו?) מה שאומר שגם אם יש הוזלה של כמה עשרות שקלים בחודש, זה מתורגם להמון כסף על פני שנים.

איש מקצוע שיחסוך המון

אם אתם רוצים ביטוח חיים זול, בין אם בגלל שהבנק חייב אתכם ובין אם מיוזמה שלכם, בין אם זו פוליסה עם מרכיב של חיסכון ובין אם לא, אתם חייבים איש מקצוע שילווה אתכם בבחירת הפוליסה הנכונה. איש מקצוע מטעמכם שהינו מומחה בביטוחים ישמור על האינטרסים שלכם ויעשה הכול על מנת שתוזילו את עלויות הביטוח שלכם. איך מוצאים איש מקצוע כזה ומה צריך לוודא? צריך לוודא שיש לו את הניסיון המתאים, לברר עליו ולבדוק כמה הוא חסך לאנשים אחרים. איש מקצוע כזה יכול לחסוך לכם המון כסף ולכן אל תעשו את זה לבד.

מתעניינים בתכנון פרישהביטוח בריאות וסיעודחסכון פנסיוניביטוח חיים ואובדן כושר עבודהשירותים פיננסיים - ניהול הון פנוי?

לשאלות נוספות, השאר פרטים או התקשר אלינו למספר 072-3939333

יניב לוי, 
מתכנן פרישה ופיננסי CFP
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח

יצירת קשר

שם מלא

מספר טלפון

דוא"ל

הודעה

שלח