בדיקת עלויות ביטוח

בדיקת עלויות ביטוח

בעידן המודרני בו אנו חיים, חלק גדול מהאוכלוסייה בישראל נחשב ל"מעמד הביניים" מעמד הביניים הוא זה שמכניס לא מעט כסף לקופת המדינה, אנשים שעובדים ואפילו עובדים קשה ומרוויחים את לחמם. אותם אנשים עושים מילואים ומשלמים את המיסים אותם הם צריכים לשלם, לפעמים הם כורעים תחת הנטל הכלכלי. יש להם לא מעט הוצאות ולעיתים לא מספיק הכנסות, מה שדורש מהם לעבוד יותר מצד אחד אך מהצד השני, לנסות ולהפחית את ההוצאות שלהם עד כמה שניתן. בדיקת ההורדות בכרטיס האשראי יחד עם הבדיקה של שאר ההוצאות, מגלה כמעט תמיד שיש איפה לחסוך, יש איך להוזיל את עלויות המחיה ואיך בכל זאת להתמודד עם הנטל הכלכלי. אחד מהתחומים בהם אפשר כמעט תמיד להוזיל עלויות הוא בתחום הביטוח, ביטוח חיים, ביטוח בריאות או כל ביטוח אחר.

אין סוף ביטוחים...

עולם הביטוחים הוא עולם אין סופי, עולם בו כל הזמן אנחנו מקבלים הצעות מסוכנים שונים, מקופות החולים ומכל מי שעוסק בתחום. יש לא מעט מקרים בהם לוחצים עלינו ואנחנו לא מספיק יודעים את הפרטים, לא יורדים לעומקם של הדברים ולא יודעים בדיוק אילו כיסויים יש לנו או לא. חמור מזה, יכול מאוד להיות שיש לנו כבר ביטוח מקביל בין אם בחברה אחרת ובין אם בקופת חולים, ביטוח שכולל כיסויים מקבילים מה שאומר שפשטות שאנחנו משלמים פעמיים.

התחרות גוברת והעלויות בהתאם

עוד מרכיב חשוב בביטוחים שלנו הוא התחרות הגוברת והולכת בענף, בין קופות החולים לחברות הביטוח ובין חברות הביטוח עצמן. תחרות כידוע טובה לצרכן וכל חברה יוצאת עם איזה שהוא מבצע אחת לכמה שנים, מה שאומר שעם בדיקת עלויות ביטוח בצורה מקצועית אנחנו יכולים לגלות שאפשר לחסוך לא מעט כסף. מדובר לעיתים על הבדלים של שקלים בודדים ולעיתים מדובר על הבדלים של עשרות שקלים, ובחלק לא מבוטל מהמקרים אנחנו עשויים לגלות שמדובר על מאות שקלים בחודש הפרש ואם עושים את החישוב השנתי זה כבר מגיע לאלפי שקלים מה שיכול להיות קריטי למצב הכלכלי שלנו.

מה אפשר לגלות בבדיקה כזו?

בדיקת עלויות ביטוחים עשויה לגלות לנו כמה דברים. ראשית, היא עשויה לגלות לנו שאנו משלמים סתם, משלמים על ביטוח שאנחנו לא צריכים וש"דחפו" לנו אותו סתם כך או שהוא כבר לא רלוונטי. דוגמא טובה לכך היא ביטוח אובדן כושר עבודה. יש לא מעט אנשים שעושים ביטוח אובדן כושר עבודה בשביל לבטח את עצמם למצב בו הם לא יוכלו לעבוד ועדיין יהיו להם הוצאות, וביטוח כזה יתרום לשקט הנפשי שלהם, יאפשר להם לא לעבוד אך עדיין לקבל משכורת מחברת הביטוח מידי חודש בחודש. ביטוח כזה יכול להיות מופעל הן לכמה חודשים, הן לתקופה ארוכה יותר והן לכל החיים. חלק מאותם אנשים מקבלים ביטוח כזה ממקום העבודה שלהם והם לא מבטלים את הביטוח הפרטי שלהם, מה שאומר שהם משלמים פעמיים. יש לא מעט אנשים שחושבים בטעות שבמקרה בו הם יפעילו את הביטוח הם יקבלו פעמיים, אך זה לא יכול לקרות. הם משלמים פעמיים אך בהפעלה של הביטוח הם יקבלו רק פעם אחת.

בדיקה כזו גם יכולה לגלות שיש ביטוחים מקבילים. בעבר קופות החולים היו מספקות ביטוחים בסיסיים והיה צורך להוסיף ביטוחים משלימים אשר יכסו ניתוחים בחו"ל וכדומה, אך בשנים האחרונות גם קופות החולים מציעות כיסויים מורחבים, כיסויים על תרופות שאינן בסל התרופות, על מחלות קשות והתמודדות עימן, על ניתוחים בחו"ל וכדומה. בדיקת עלויות ביטוח יכולה לגלות כפל ביטוח אחד או יותר שאין סיבה לשלם עליו, אין סיבה לשלם פעמיים ולקבל מוצר אחד.

אך יותר מכל בדיקה כזו עשויה לגלות לאותם מבוטחים שהם משלמים יותר מידי. שהם יכולים לקבל את אותו הביטוח ואת אותם הכיסויים במחיר הרבה יותר זול. בדיקה מקצועית פורשת את כל הביטוחים הקיימים מכל המקורות, עושה השוואה בין הביטוחים השונים שמציעות החברות השונות מה שיאפשר לקבל את ההחלטה הנכונה ולהוזיל את עלויות הביטוח. אך יש לא מעט אנשים שיש להם לא מעט בלגן בביטוחים והם אפילו לא יודעים אילו ביטוחים יש להם ואילו לא. אז איך בכל זאת עושים סדר בביטוחים? עושים זאת עם "הר ביטוח", האתר שמרכז את כל הביטוחים במקום אחד.

מהו הר ביטוח?

אתר הר ביטוח נועד בדיוק לאותם אנשים (והם המון) שלא ממש יודעים מה המצב הביטוחי שלהם. הם לא יודעים מה יש להם ומה אין להם, לא יודעים מהם הכיסויים שלהם ולא יודעים אם נפתחו להם פוליסות ביטוח על ידי המעסיקים שלהם או גורמים אחרים. באתר "הר ביטוח" כל מה שצריך הוא להיכנס ולמלא את הפרטים האישיים, להירשם לאתר ולקבל דו"ח מפורט על הפוליסות הללו. באתר "הר ביטוח" חשופות רוב הפוליסות וזה המקום הנוח והבטוח ביותר לדעת כמה משלמים על כל פוליסה, מהם דמי הניהול, מהם הכיסויים וכדומה.

לפנות לאיש מקצוע ולהרוויח המון

יש אנשים שזה העיסוק שלהם. זה מה שהם עושים – עושים סדר בביטוחים. הם מכירים את עולם הביטוחים לפני ולפנים, הם יודעים מה מציעות קופות החולים ומה חברות הביטוח ובעיקר, יודעים איך לקרוא נכון את הפוליסות השונות. הם יכולים לעשות סדר כמו שצריך, להגיד ללקוח מה יש לו ומה אין ובעיקר, להוזיל את עלויות הביטוחים בצורה משמעותית. הם אומנם לא עובדים בחינם ולוקחים כסף על השירות שלהם, אך אילו סכומים זניחים ביחס למה שהלקוח יכול להרוויח ובעיקר לחסוך, בעיקר כשמדובר על ריבוי ביטוחים ובעיקר כשמדובר על הטווח הרחוק.

מתעניינים בתכנון פרישהביטוח בריאות וסיעודחסכון פנסיוניביטוח חיים ואובדן כושר עבודהשירותים פיננסיים - ניהול הון פנוי? מחפשים לעשות קצת סדר בביטוחים שלכם?

לשאלות נוספות, השאר פרטים או התקשר אלינו למספר 072-3939333

יניב לוי, 
מתכנן פרישה ופיננסי CFP
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח

יצירת קשר

שם מלא

מספר טלפון

דוא"ל

הודעה

שלח