כפל ביטוחים

כפל ביטוחים

מי בדק לאחרונה את חשבון הבנק שלו, את כרטיסי האשראי שלו ואת הביטוחים שלו או כל הוצאה אחרת? רבים מאיתנו לא עושים את זה באופן קבוע. כשזה מגיע לביטוחים אנשים נדהמים, נדהמים ממה הם משלמים, כמה זמן הם משלמים את זה ובעיקר, למה הם משלמים את זה כל כך הרבה זמן ושלא תמיד עם צורך.

יש ביטוחים שונים שאמורים לכסות לנו כל מיני הוצאות ולתת לנו פיצויים שונים, ויש לא מעט סוכנים שרק מנסים "לדחוף" לנו עוד ועוד ביטוחים. לא תמיד אנחנו מבינים על מה אנחנו מבוטחים ולא תמיד אנחנו יודעים על מה אנחנו משלמים אבל רבים מאיתנו עוזבים את זה ולא בודקים. הבעיה היא שלרבים מאתנו יש כפל ביטוחים שזה פשוט כמשמעו – ביטוחים שונים עם אותם כיסויים ובמקרה הצורך לא נקבל יותר מכיסוי אחד ולכן אנחנו משלמים סתם. עם בדיקה של הביטוחים והבנה איפה יש כפל ואיפה לא, עם הבנה של הכיסויים השונים ועשיית סדר ביניהם עם הבדיקה המקצועית שלנו תוכלו לחסוך לא מעט כסף.

מקבלים את הכסף פעם אחת...

יש לא מעט אנשים שבטוחים שאם יש להם כיסוי במספר חברות או בקופת חולים ובמקביל בחברות ביטוח לעניין מסוים, בעת הצורך הם יקבלו כפול. הם בטוחים שאם יש להם למשל ביטוח אובדן כושר עבודה בשתי חברות, במקרה והם לא יוכלו להמשיך ולעבוד או ייעדרו מהעבודה תקופה מסוימת בשל מחלה או פגיעה הם יקבלו משכורת כפולה. אותם אנשים עושים ביטוחים כפולים בכוונה והם לא יודעים שהם לא יקבלו פעמיים משכורת במקרה כזה. יש גם לא מעט אנשים שעוברים בין מקומות עבודה ובמהלך השנים הללו נפתחות להם פוליסות ביטוח שחלקן מקבילות ומכסות את אותם הכיסויים וברגע האמת הם לא יקבלו פעמיים את הכסף שלהם.

כפל בביטוח בריאות

כך גם בביטוחי בריאות. ביטוחי בריאות נועדו לכסות הוצאות במקרים בהם יש בעיות בריאותיות משמעותיות. זו יכולה להיות תרופה יקרה שאי אפשר לשלם אותה ללא כיסוי ביטוחי מכיוון שהיא לא נמצאת בסל הבריאות והיא יקרה מאוד, זה יכול להיות ניתוח בחו"ל, קבלת טיפולים שונים וכל טיפול בריאותי אחר. גם כאן יכול להיות כפל ביטוח בין הפוליסה של קופת החולים לבין פוליסה בחברה או בין שתי פוליסות בשתי חברות שונות. גם כאן, אין תשלום כפול ואין כיסוי כפול לשתי ההוצאות. בסופו של דבר מי שישלם את כיסוי ההוצאות במקרה ויש כפל בין חברת ביטוח לקופת החולים יהיה קופת החולים מה שאומר במילים פשוטות – המבוטח שילם סתם לחברת הביטוח בלי שהוא יקבל מזה משהו בעת הצורך.

חשוב לזכור, לחברות הביטוח יש אינטרס לגייס כמה שיותר לקוחות והן לא מחויבות לבדוק האם יש ללקוח כבר פוליסה עם כיסויים מקבילים או שלא. זהו התפקיד של הלקוח והחברות מנצלות את חוסר הידע ואפילו הבורות של הלקוחות. הן תשכנענה את הלקוחות יותר ויותר לעשות ביטוח כזה או אחר בלי ליידע אותו שיכול מאוד להיות שהוא כבר מכוסה על ידי קופת החולים.

להתעורר מהתרדמת!

תארו לעצמכם את עצמכם מסתובבים בסופר ועושים קנייה. אתם בוחרים את המוצרים השונים ומגיעים לקופה, מחייכים אל הקופאית ושואלים אותה כמה אתם צריכים לשלם ולאחר שאתם מקבלים את הסכום אתם מוציאים מארנקכם את הסכום אותו אתם צריכים לשלם אבל כפול. היא מסתכלת עליכם ולא מבינה מה אתם עושים אבל אתם מתעקשים לשלם כפול והיא נכנעת. זה בדיוק מה שקורה עם כפל ביטוחים! אתם עלולים לשלם כפול (שלא כמו בסיפור בלי להיות מודעים לכך ועם לא מעט שכנוע מצד חברות הביטוח) בדיוק כמו על כל מוצר אחר! חשוב להתעורר כמה שיותר מוקדם, חשוב לעצור את זמן כמה שיותר מהר מהסיבה הפשוטה, כי משלמים על זה וככל שעובר הזמן התשלומים על כפל ביטוחים יכולים להגיע גם לאלפי שקלים רבים. לא חבל על הכסף?

הר ביטוח

אז מה עושים? איך בודקים את הביטוחים ואיך ניתן לדעת מה יש לנו ומה אין לנו? רבים מאיתנו לא מודעים כפי שציינו לאילו ביטוחים יש להם ואילו ביטוחים אין להם, אילו כיסויים כוללים הביטוחים שלהם ומתי יש כיסוי כפול וזה יכול להיות בגלל חוסר יידע או בגלל אי ידיעה על פוליסה כזו או אחרת שנפתחה בעבר על ידי הלקוח או על ידי מקום עבודה כלשהוא. בדיוק בשביל זה יש את אתר "הר ביטוח", אתר שמקשר בין חברות הביטוח השונות ללקוחות ודואג שהמידע יעבור באופן חופשי. כל אחד יכול לדעת מה יש לו ואיפה, מהם הכיסויים הביטוחיים שלו וכמה הוא משלם עליהם ולענייננו, האם יש לו כפל ביטוח או שלא. אתר הר ביטוח הוא אתר פשוט מאוד לתפעול והוא מתעדכן מידי חודש על ידי חברות הביטוח לאחר שכל המידע הקודם נמחק בשל אבטחת מידע. כל מה שצריך הוא למלא את הפרטים באתר, לקבל את הדו"ח הדרוש ולפנות לייעוץ.

ייעוץ ביטוחי

אז מה אתם עושים עם המידע הזה שקיבלתם? איך תדעו מה הכי נכון בשבילכם? בדיוק בשביל זה יש ייעוץ ביטוחי, ייעוץ שאמור לעשות לכם סדר בדברים ואמור להיות עבורכם יעיל לאורך זמן. נכון, ייעוץ ביטוחי עולה כסף כי אף אחד לא עובד בחינם, אך ייעוץ איכותי יחסוך לכם הרבה יותר כסף ממה שתוציאו על הייעוץ. היועץ יבדוק ויבהיר לכם אילו כיסויים יש לכם והאם אתם מכוסים מספיק, הוא יבדוק כמה אתם משלמים ואיך אפשר להוזיל את זה והוא יבדוק האם אתם משלמים פעמיים ואיך אפשר לבטל את זה.

מתעניינים בתכנון פרישהביטוח בריאות וסיעודחסכון פנסיוניביטוח חיים ואובדן כושר עבודהשירותים פיננסיים - ניהול הון פנוי?

לשאלות נוספות, השאר פרטים או התקשר אלינו למספר 072-3939333

יניב לוי, 
מתכנן פרישה ופיננסי CFP
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח

יצירת קשר

שם מלא

מספר טלפון

דוא"ל

הודעה

שלח