הכל אודות סוגי מסלקות פנסיוניות

הכל אודות סוגי מסלקות פנסיוניות

הכל אודות סוגי מסלקות פנסיוניות

משרד האוצר דאג לייצר מסלקה פנסיונית, זוהי למעשה סוג של מערכת המעניקה אינפורמציה, כל זאת בכדי שניתן יהיה לבצע פעולות פיננסיות. באמצעות המסלקה, החוסכים יקבלו את כל המידע הנדרש להם באשר לחסכונות הפנסיונים שלהם, ובנוסף, המסלקה מאפשרת לבצע את כלל הפעולות בדרך נוחה, פשוטה ונהירה לכל אחד.

יתרונות המסלקה

למסלקה יתרון אחד ברור – הפעולות אינן כרוכות בעלות גבוהה, היא אמינה לחלוטין, באמצעותה ניתן לבצע את כל הפעולות באופן מדויק יותר, והיא גם כמובן יעילה. זאת ועוד, לא פחות חשוב, באמצעותה ניתן גם לחסוך בעלויות.

מסלקה ושירותים

בראש ובראשונה יש לפנות ליועץ פנסיוני מקצועי ומנוסה, ולא רק אליו, אלא גם לסוכנויות הביטוח להן מידע על כל הפוליסות הרלוונטיות כגון ביטוחי מנהלים, קופות גמל ועוד. רק לאחר שנה ולא באופן מידי, כל מי שחסך כספים יהיה רשאי לקבל את כל האינפורמציה מהמערכת בנוגע לפנסיה שלו ואפיקי השקעה נוספים. כל אותם אנשי מקצוע, כמו יועץ פנסיוני או סוכן ביטוח יהיו רשאים לבצע פעולות באמצעות המסלקה.

מה קורה לאחר מכן?

קיים שלב נוסף אשר אורך כשנה וחצי, וכך כל מי שחסך כסף ואנשי המקצוע הרלוונטיים לתחום, יוכלו להפקיד את הכספים בקופות גמל, בחסכונות פנסיוניים, כאשר ניתנת להם אפשרות לשלב בין אפיקי החסכונות השונים לטובת האינטרסים של הלקוח. לאחר תקופה של שנתיים, גם המעסיקים יהיו רשאים להפקיד כספי פנסיה לעובדים.

אבטחה מקסימלית

ישנם אשים החוששים כי המסלקה עלולה להיות חשופה ולא מאובטחת, אולם המידע איננו מופיע בה לאורך זמן, כל תפקידה הוא להעביר אינפורמציה, אך היא איננה נשמרת. למען האמת, המסלקה מוחקת את כל המידע תוך 7 ימים.

מדוע המסלקה כה יעילה?

היתרון הבולט של המסלקה נעוץ בעובדה שבאמצעותה ניתן להציג את כל האינפורמציה הרלוונטית בכל הקשור למוצרי פנסיה. על מנת להיות בקיאים יותר בנושא, תמיד ניתנת האפשרות לפנות למסלקה הפנסיונית ולדרוש מידע.

מי זכאי לקבל את המידע?

העובד איננו יכול לקבל מידע באופן מידי, מי שיקבל אותו ראשון יהיה רק איש מקצוע בעל רישיון. אולם לאחר זמן מה, כל מי שחוסך יוכל לפנות אל המסלקה ולבדוק את כל האינפורמציה לגביו.

מה בין המסלקה לחברות הביטוח, קרנות פנסיה או קופות גמל?

בעזרת המסלקה כל מי שחסך כספים יוכל נצל את ההזדמנות שניתנה לו בכדי לפנות הן לקופות גמל, חסכונות פנסיונים וכמו כן אל חברות הביטוח השונות, להתוודע לכל הנתונים, ולאחר מכן יהיה מורשה לבצע מגוון פעולות, כל זאת באמצעות האינטרנט און ליין. והיה ואינכם חשים ביטחון לעשות זאת, תוכלו לפנות לאנשי מקצוע.

למי מועבר המידע?

משרד האוצר יזם את הרעיון שכל מהותו הוא העברת מידע הנוגע לכל החסכונות הקיימים. כך כל חוסך יוכל לקבל אינדיקציה מדויקת יותר לגבי מצבו הפיננסי ולא למצוא עצמו במצב של חוסר וודאות, את המידע מעבירה המסלקה לעשרות חברות ביטוח שונות, למומחי פנסיה ובנוסף גם לבתי השקעות.

ריכוז כל המידע במקום אחד

רק באמצעות המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר, תוכלו לצבור מידע באשר לכל החסכונות אותם הספקתם לצבור ובכמה כסף מדובר. באותה הזדמנות כדאי לברר באשר לגובה דמי הניהול בגופים השונים וכמובן שרצוי גם להתמקח. אין יותר צורך בהררי מסמכים ודפים ומבלי למצוא ידיים ורגליים, הכל מרוכז במקום אחד, וזוהי הזדמנות שיש לנצלה.

מה נדרש לעשות?

קודם כל מומלץ בכל פה שתרשמו את עצמכם למסלקה, בצורה פשוטה ויעילה באמצעות רשת האינטרנט. עם תום הפעולה, תוכלו להיכנס למסלקה באמצעות קוד פרטי משלכם. לאחר שקיבלתם קוד ואתם מזוהים ע"י המערכת תהיו רשאים לקבל כל האינפורמציה באשר לכספים אותם צברתם במהלך השנים. המסלקה הפנסיונית מעבירה את בקשתכם לגופים כמו קופות גמל, חסכונות פנסיונים וגם לחברות הביטוח. לאחר זמן קצר, תקבלו אינפורמציה מפורטת ואמינה, אולם חשוב לדעת כי שירות זה איננו ניתן בחינם.

אנשי המקצוע וקהל החוסכים

באמצעות המסלקה הפנסיונית, הן החוסכים והן אנשי המקצוע המסייעים להם יוכלו לקבל את כל המידע בנוגע לכספים שחסכתם בעבר. בנוסף, ישנם אנשים אשר אינם בקיאים בנושא ולא מעוניינים לעסוק בו, ולכן הם מטילים את המלאכה על יועצים פנסיוניים, אך הדבר בלתי אפשרי מבלי לייפות את כוחו של איש המקצוע.

שמירה על סודיות

כפי שהוזכר, לא כולם סומכים על רמת האבטחה של המסלקה, אולם טעות בידם. המסלקה מקפידה לשמור על סודיות ודיסקרטיות מלאה, אין חשש לפגיעה בפרטיות, ולא כל אחד יוכל לקבל אינפורמציה, יש לאמת את זהותו. בכל מקרה, אבטחת המידע הינה אופטימאלית.

מסלקה במקום יועץ פנסיוני?

בהחלט לא. אין זה מתפקידה להנחות ולייעץ לכם מה לעשות עם הכספים שחסכתם, מי שאחראי לכך הם יועצים פנסיוניים מקצועיים, אשר יוכלו להמליץ לכם כיצד לפעול.

כספים אבודים

אם פניתם לאתר האינטרנט של משרד האוצר על מנת לקבל מידע על כספים השייכים לכם שאינכם מודעים לקיומם, תוכלו לקבל מידע רק באשר לחסכונות שלא מתבצעת בהם כל פעילות. כן ניתן לקבל מידע על כל השאר, לגלות כספים בחשבונות בנק, ואין שום צורך לפנות לגוף מוסדי.

יתרונות בולטים

כל המידע הנמצא במסלקה חשוף גם בפני הלקוחות ובפני חברות הביטוח ויועצי פנסיה, כך לא היה נהוג בעבר. משמע, קיימת שקיפות מלאה. זאת ועוד, המסלקה הינה קלה ונוחה לשימוש, ידידותית, יעילה ונגישה.

אין מקום לפשרות!

בכל הקשור למסלקה של משרד האוצר, בהחלט אין זה מומלץ להתפשר. כל עובד באשר הוא ירצה לדעת מהן זכויותיו, לבחור יועצים פיננסים בעלי ניסיון וידע מקצועי רב, אשר בין היתר מודעים לשינויים בתקנות המשרד.

מתעניינים בתכנון פרישהביטוח בריאות וסיעודחסכון פנסיוניביטוח חיים ואובדן כושר עבודהשירותים פיננסיים - ניהול הון פנוי?

לשאלות נוספות, השאר פרטים או התקשר אלינו למספר 072-3939333

יניב לוי, 
מתכנן פרישה ופיננסי CFP
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח

יצירת קשר

שם מלא

מספר טלפון

דוא"ל

הודעה

שלח