מסלקה פנסיונית ושימוש במערכת

מסלקה פנסיונית ושימוש במערכת

יש לא מעט דברים שמאפיינים את העידן המודרני ואחד מהם הוא שוק העבודה. עולם העבודה השתנה מהקצה אל הקצה, ואם בעבר כל העבודות היו פיזיות הרי שהיום מרבית העבודות מתבצעות בישיבה, מול מסך המחשב. אך אחד ההבדלים המשמעותיים בין עולם העבודה של פעם לעולם העבודה של היום הוא תדירות החלפת מקומות העבודה. ההורים והסבא וסבתא שלנו עבדו כל חייהם במקום עבודה אחד או מקסימום בשניים, וכל החסכונות הפנסיוניים שלהם ואחרים היו ברורים להם יותר. היום בעידן המודרני כל אחד מאתנו עובר מספר עבודות בחייו, ולמעשה הסטטיסטיקות מדברות על כ-5-6 מקומות עבודה בממוצע שהאדם עובר בעולם המודרני. זה אומר שנפתחים חסכונות פנסיוניים ונפתחות קופות גמל ואנחנו לאו דווקא יודעים מה יש ואיפה. בדיוק בגלל זה יזם משרד האוצר את פרויקט המסלקה הפנסיונית שמשמש למציאת כספים אבודים. כיום יש מיליארדי ₪ של כספים אבודים שבעליהם לא יודעים עליהם ועם בדיקה קצרה כל אחד יכול לדעת האם מגיע לו כסף או שלא.

מהי המסלקה?

המסלקה הפנסיונית אם כן היא פרויקט של משרד האוצר, פרויקט שנועד לעזור לאנשים לבדוק האם מגיעים להם כספים מהחסכונות הפנסיוניים. יש במאגר כ-100 חברות ביטוח ובתי השקעות שהכסף שלנו נמצא אצלן והמידע הוא זמין בין הלקוחות לבין החברות הללו. המידע במסלקה הפנסיונית לא רק מאפשר לדעת האם ישנם כספים אבודים והאם מגיע לנו משהו אלא גם לדעת כמה דמי ניהול אנחנו משלמים על חיסכון פנסיוני כזה או אחר? מה שאומר שאנחנו נעשה את החישוב האם משתלם לנו לשלם את דמי הניהול הללו או להעביר את הכספים למקום אחר?

מעבר לשני הדברים הללו – מציאת כספם אבודים ומודעות לגבי דמי הניהול במסלקה הפנסיונית ניתן להגיע למידעים נוספים. אחד מהם הוא מהן התשואות שיש מהחסכונות הקיימים. לא פעם אנשים אל עוקבים אחר הכספים שלהם שנמצאים בחסכונות פנסיוניים ולא יודעים מהם הביצועים של הכסף שלהם. הם לא מודעים לכך שהם יכולים להרוויח הרבה יותר ויכולים להעביר את הכסף לקופה עם תשואות הרבה יותר גדולות והתוצאה – הפסד של אלפי שקלים בטווח הרחוק, מה שלעיתים יכול להגיע גם לאלפים רבים. המערכת היא כזו שהיא מספקת כיום מידע אך היא מתוכננת בעתיד להיות כזו שכל אחד יוכל לבצע פעולות שונות בחסכונות שלו. תארו לעצמכם את עצמכם יושבים בבית ורוצים להעביר את החסכונות הפנסיוניים שלכם מחברה לחברה. אתם לא צריכים לחכות על הקו דקות ארוכות ולא צריכים להיות נתונים למשכנעים שונים, כל מה שאתם צריכים הוא לבצע את הפעולה באתר, מהבית ודרך המחשב. זה נהדר וזה יהפוך את כל העניין לפשוט ונוח יותר ובשורה התחתונה, יאפשר לנו לעקוב אחר הכספים שלנו בצורה יעילה יותר ולבצע פעולות שונות בקלות רבה יותר.

השימוש במערכת

מערכת המסלקה הפנסיונית היא מערכת קלה ופשוטה לעבודה עימה. היא נועדה להיות כזו כדי שגם אנשים מבוגרים יותר, גם אנשים עם בלי אוריינטציה למחשבים יוכלו להסתדר איתה. כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לאתר משרד האוצר, מה שאפשר לעשות לאחר שנכנסים לגוגל ורושמים "משרד האוצר המסלקה הפנסיונית" , באתר תתבקשו להירשם למערכת ולאחר רישום קצר תקבלו קוד אותו תצטרכו לשמור בכדי שתוכלו להיכנס למערכת בפעמים הבאות. אל דאגה, גם אם איבדתם את הקוד תוכלו לשחזר אותו עם כמה פעולות פשוטות.

לאחר שיש לכם את הקוד השלב הבא בשבילכם הוא בקשת איסוף המידע. זו היא בקשה שכרוכה בתשלום והיא מופנית לכל חברות הביטוח והגמל, בקשה שמועברת אליהן ומגיעה אליהן במהירות. בבקשה אתם מציינים שאתם מבקשים לקבל מידע על כל החסכונות שלכם והחברות הללו מחויבות לעשות את זה בשבילכם. בסופו של דבר כל המידע שלכם מגיע אליכם בצורה פשוטה וידידותית. כל חברה מחויבת לפרט מה יש לכם אצלה אם יש, מהן התשואות שעושה החיסכון שלכם בחברה ספציפית, מהם דמי הניהול וכל פרט אחר שעשוי לסייע לכם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.

תנו למומחה לבדוק בשבילכם

יכול מאוד להיות שיש לכם פוביה מהדברים הללו. יש לא מעט אנשים שמפחדים להתעסק בכספים בעיקר כשמדובר על כספים שמגיעים יחד עם כל מיני מילים מפחידות ולא ברורות. יכול מאוד להיות שלא תצליחו להבין את פירוט החסכונות ויכול מאוד להיות שהמידע הזה לא ייתן לכם להבין יותר מדי כמה כסף יש לכם בכל חיסכון שאתם יכולים למשוך, ובדיוק בשביל זה יש את המומחים הפנסיוניים. מומחים פנסיוניים מבינים בתחום והם יודעים איך לקרוא את הדו"חות הללו ולא רק לקרוא את הדו"חות הללו אלא גם מה לעשות איתם. הם יידעו לייעץ לכם מהו חיסכון פנסיוני טוב ומה פחות, האם כדאי לכם להעביר את הכסף מחברה אחת לשנייה, מה לעשות עם סכומים קטנים ממקומות עבודה שעבדנו בהם בעבר זמן קצר ועוד דברים רבים אחרים שרובינו לא יודעים את התשובות אליהם. יכולה להיות להם גישה למסלקה הפנסיונית מה שיאפשר שליטה מלאה בכספים שלכם אם אתם מעוניינים בכל כמובן.

הבעיה היום היא שהצעירים לא חושבים על העתיד. רובינו חיים את החיים שלנו מעכשיו לעכשיו, מנסים לשרוד את הרגע ומנסים להצליח להתמודד עם אתגרים בהווה. אנחנו לא נותנים את הדעת מספיק למה יהיה בעתיד, מה תהיה הפנסיה שלנו ואיך נוכל להסתדר בשנים שלא נוכל לעבוד. אך חשוב מאוד להיכנס לראש אחר, חשוב מאוד כן להבין כבר עכשיו איך אפשר לשפר את העתיד ואת הפנסיה. עם המסלקה הפנסיונית אפשר לעשות את זה בקלות ובפשטות.

מתעניינים בתכנון פרישהביטוח בריאות וסיעודחסכון פנסיוניביטוח חיים ואובדן כושר עבודהשירותים פיננסיים - ניהול הון פנוי?

לשאלות נוספות, השאר פרטים או התקשר אלינו למספר 072-3939333

יניב לוי, 
מתכנן פרישה ופיננסי CFP
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח
מנהל מחלקת חיים וחיסכון ארוך טווח

יצירת קשר

שם מלא

מספר טלפון

דוא"ל

הודעה

שלח